Projekt prowadzony był zarówno w grupie młodszej ( klasy I-III)jak i starszej (klasy IV-VI). Głównymi celami zajęć były efektywność podejmowanych działań projektu, związana z wymogami zrównoważonego rozwoju, przy równoczesnym zachowaniu równości szans uczestników tychże zajęć oraz aktywizowanie dzieci do działań prospołecznych. W dzisiejszym świecie uniwersalną wartością, najważniejszym mechanizmem chroniącym jednostkę przed nadużyciami władzy są prawa człowieka. Tworzą fundament współczesnego demokratycznego państwa prawnego, stanowiąc jeden z podstawowych mechanizmów zapewniających wolność jednostki. Dlatego tak ważne jest budowanie od najmłodszych lat szacunku i zrozumienia dla idei praw człowieka. Uzmysłowił to dzieciom temat: „Życie w państwie demokratycznym” przeprowadzony w formie debaty, gdzie uczestnicy wcielili się w role zwolenników i przeciwników ustroju demokratycznego. Pełne poszanowanie praw człowieka, w tym równości jako elementu demokracji, jest elementem kompetencji obywatelskich. Prawa człowieka są bowiem jedną z podstawowych idei leżących u podstaw wspólnej Europy i życia społecznego. Uświadomiła to dzieciom prezentacja multimedialna oraz ankiety.
W ramach tematu „Do samorządu uczniowskiego wybory” dzieci poznały mechanizmy szkolnej demokracji oraz praw ucznia, przygotowując kampanię wyborczą do samorządu uczniowskiego, m.in. programy i ulotki.
Podczas wymienionych zajęć realizowane były także takie kompetencje społeczne jak: wyrażanie własnej opinii oraz udział w procesach decyzyjnych, umiejętność planowania działań, umiejętności współpracy w grupie poprzez realizację grupowych zadań.
W realizacji projektu wykorzystywane były różnorodne metody i formy pracy, dobierane w taki sposób, aby dzieci jak najlepiej mogły pojąć cele spotkań. Przykładem temat: „Przezwyciężanie emocji”, a tematyka ta nie należy do najłatwiejszych. Chcąc efektywnie zaprezentować dzieciom zagadnienie zastosowano różne techniki dramowe, np. wejście w role. Realizując temat: „Nie jesteś sam. Prawa dziecka”, efektem prowadzonych zajęć było zapoznanie dzieci z prawami dziecka zapisanymi w konwencji o prawach dziecka. Jednymi z zadań było wymienić podstawowe prawa dziecka; wykonać rysunek ilustrujący wybrane prawo; wytłumaczyć, co oznaczają poszczególne prawa; rozpoznać sytuacje, kiedy prawa dziecka są naruszane; podać kilka instytucji i organizacji, do których dzieci mogą się zwrócić w wypadku naruszenia ich praw.