Projekt „PWP BLP Rozwijanie potencjału uczenia się” jest realizowany tylko w województwie łódzkim. Fundacja "Elementarz" jest w tym projekcie Partnerem Lidera, czyli Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Spójności w większym zakresie uwzględnia metody i techniki aktywizujące potencjał uczenia się. Ukierunkowany jest na kształcenie praktycznych umiejętności, przydatnych w zdobywaniu wiedzy przez dzieci podczas procesu uczenia się. Ma pomóc dzieciom w rozwijaniu potencjału intelektualnego przez promowanie skutecznego uczenia się z wykorzystaniem m. in. mnemotechnik i efektywnego czytania. Nauczyciele wykorzystując szerokie spektrum metod nauczania i środków dydaktycznych, będą w ten sposób rozwijać uczniom zainteresowania i pasje. Pozwolą one dostosować edukację do możliwości każdego ucznia na miarę XXI w. Działania te będą wsparciem dla nauczycieli w realizacji podstawy programowej I i II etapu edukacyjnego z ukierunkowaniem na rozwój umiejętności kluczowych. Zajęcia będą realizowane w formach interdyscyplinarnych np. treningi skutecznego uczenia się lub bardziej ukierunkowanych (np. zajęcia dodatkowe z matematyki, języka angielskiego, informatyki), jak również wybiegać poza ramy przedmiotowe (np. umiejętność uczenia się, kompetencje osobowe i interpersonalne, kreatywność i innowacyjność, twórcze wyrażanie idei, doświadczeń i uczuć). Uczniowie poznają techniki skutecznego uczenia się, czynniki ułatwiające i utrudniające naukę. Na zajęciach diagnozowany będzie indywidualny styl uczenia się ucznia. Dokumenty europejskie dotyczące polityki edukacyjnej podkreślają ważność kształtowania kompetencji uczniowskich, takich jak: umiejętność uczenia się, komunikowania, rozwiązywania problemów, tworzenie przypuszczeń, stawiania hipotez itd. Proces ten powinien zaczynać się we wczesnych latach nauki szkolnej i powinien być wspierany głównie przez nauczyciela. Planowane są wycieczki edukacyjne do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w obecnym roku szkolnym oraz kilkudniowa do Sensorycznego Parku Edukacyjnego w Krakowie w przyszłym roku szkolnym. A dla grona pedagogicznego wyjazd studyjny pod koniec czerwca do Wielkiej Brytanii. W programie prezentacja doświadczeń oraz dobrych praktyk przez brytyjskich partnerów celu poznania, jak angielscy nauczyciele pracują z dziećmi. Projekt ma na celu rozwój wszystkich uczniów szkoły podstawowej. Realizowany będzie również przez cały następny rok szkolny 2014/2015.